ÁSZF, Házirend, Adatvédelem
ÁSZF
Általános Szerződési Feltételek
Jelen ÁSZF hatálya a weboldalunkon történő jogviszonyokra terjed ki.
Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a következő weboldalunkon: www.igalivarazs.hu
1. Bevezető rendelkezések:
1.1. Ön a www.igalivarazs.hu weboldalon található szolgáltatásra vonatkozó megrendelése elküldésével egyidejűleg kijelenti, hogy ismeri, magára nézve kötelezőnek tekinti az Általános Szerződési Feltételeket. Ezen szerződésben foglalt feltételek szerint Ön, mint vevő/vendég és Varju Zoltán, mint adószámos magánszemély/szolgáltató, mint a weboldal üzemeltetője között az Ön ajánlattételnek elfogadásával szerződés jön létre, és Ön tudomásul veszi, hogy rendelése fizetési kötelezettséggel jár.
1.2. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződésnek, azokat nem iktatjuk, kizárólag elektronikus formában kerülnek megkötésre, magyar nyelven íródnak és a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexre nem utal.
Szolgálgató: Varju Zoltán
Adószám: 90426939-1-34
Székhely: 7400 Kaposvár, Virág u. 17. 1/5.,
Bankszámlaszám: 11773432-01481626
2. Fogalom meghatározások
2.1 Vendégház vagy szállás: Igali Varázs Apartman 7275 Igal, Rákóczi tér 22.
2.2 Szolgáltatás: a Szolgáltató által nyújtott bármely szolgáltatás vagy a szolgáltatások összessége.
2.3 Vendég: Egy természetes személy, aki elszállásolást vesz igénybe. A vendég általában egyúttal a szerződő fél. Vendégnek számítanak azon személyek is, akik a szerződő féllel együtt érkeznek (pl. családtagok, barátok, stb.).
3. A szállásfoglalás menete
3.1 Az időpont kiválasztása
Az időpontok a főoldalon található Foglalás menüpontban találhatóak. A már lefoglalt időpontok piros színnel kerülnek jelölésre. Amennyiben további kérdés merülne fel, akkor az igalivarazs@gmail.com e-mail címen kaphat részletes felvilágosítást.
3.2 Adatok megadása
A megrendelés véglegesítése előtt Önnek meg kell adnia nevét, címét, telefonszámát, email címét.
3.3 Foglalás véglegesítése
Ezt követi a fizetési kötelezettséggel járó "Foglalj most" gomb megnyomása.
3.4. Előleg
A foglalást akkor tekintjük konkrétnak, ha az előleg (a foglalás 30%-a) 3 munkanapon belül megérkezik számlánkra.
3.5 Megrendelés visszaigazolása
A weboldalon történő foglalása esetén Ön, mint Vásárló tekinthető ajánlattevőnek, így a Vásárló és az Eladó közötti szerződéskötés abban az esetben jön létre, mikor az Eladó a weboldalon keresztül történt ajánlattételt elfogadja. A weboldal által küldött visszaigazoló email az ajánlattétel elfogadásának minősül.
Átutalással történő fizetés esetén – amennyiben felek eltérően nem állapodnak meg – Vendég köteles a megrendelt szolgáltatások ellenértékét a megállapított határidőig a Szolgáltató bankszámlájára átutalással megfizetni, ennek megtörténtének igazolását Szolgáltató kérheti.
3.6 Adatbeviteli hibák javításának lehetősége
A rendelés során a vendégnek folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok javítására, vagy törlésére. Amennyiben Ön a javítani kívánt adatlapon már tovább lépett, de még nem véglegesítette a rendelését, abban az esetben célszerű a visszalépni az előző oldalra, ahol a módosítást már el tudja végezni.
Ha a rendelés elküldése után szeretne módosítani a megadott adatokon, akkor a fentebb megadott elérhetőségek egyikén tudja jelezni módosítási szándékát.
Ön a megrendelés véglegesítésével tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató a Vendég hibás adatbevitelnél, illetve a pontatlanul megadott adatokból eredő Vendéget érő károkért nem vonható felelősségre. A rendelés során pontatlanul megadott email cím, vagy a postafiók tárhelyének telítettsége a visszaigazolás hiányát okozhatja, ami megakadályozhatja a szerződés létrejöttét.
Weboldalunk feltételezi a vendég részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A weboldal semmilyen módon nem felelős az internetes hálózatban fennálló hálózati hiba miatti meghibásodásért, szoftver nem megfelelő működéséért, programhiba, technikai hiba következményeiért.
4. Szállásfoglalás lemondása
A szállásfoglalás lemondása esetén az alábbi feltételek alkalmazandók:
4.1. A foglalás lemondása minden esetben írásban történik. Az érkezési nap előtti 7 naptól a foglalás teljes értékének 30%-a kötbér, vagyis 7 napon belüli lemondás esetén a kötbér az előleg értékének felel meg, ezért azt nem áll módunkban visszatéríteni, függetlenül a lemondás okától.
4.2 A Szolgáltató ajánlatában eltérő feltételeket állapíthat meg, amiket az adott foglalási dátum mellett jól látható módon feltüntet.
5. Ügyfélszolgálat
Ön a megrendelést követően az alábbi elérhetőségeken keresztül veheti fel a kapcsolatot a megrendelt szolgáltatással kapcsolatban:
+36701465555
igalivarazs@gmail.com
6. Felelősségvállalás
A szálláshelyet mindenki saját felelősségére használja. A szálláshely területén bekövetkező balesetekért felelősséget nem vállalunk. A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz: A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben általános fogyasztóvédelmi hatóságként a Kormányhivatal jár el – https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek
7. Békéltetőtestület
A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.
A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara által működtetett békéltető testület illetékes. Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A fogyasztó békéltető testülethez fordulás feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a vállalkozással rendezni. A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a szolgáltató ügyfélszolgálatán, telefonon, e-mailben. További követelmény, hogy a testület eljárása iránti kérelem, melyet a testület elnökéhez kell benyújtani, tartalmazza az alábbiakat:
- a fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye;
- annak a vállalkozásnak/szolgáltatónak neve és székhelye, vagy telephelye mellyel a fogyasztó vitában áll;
- ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani, amelyiknek az illetékessége a szerződés teljesítésének helyéhez igazodik, akkor a fogyasztónak meg kell jelölnie a szerződés teljesítésének helyét;
- a fogyasztó álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a tényeket, bizonyítékokat amik alátámasztják saját álláspontját;
- a fogyasztó azon nyilatkozatát, ami igazolja azt, hogy a vitát megkísérelte rendezni közvetlenül a vállalkozással;
- a fogyasztónak nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett eljárást a vitás ügyében másik békéltető testületnél, nem kezdeményezett közvetítői eljárást, illetve polgári peres eljárást;
- tartalmaznia kell azt, hogy mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a testülettől,
- a fogyasztó aláírását
Mindezek mellett a kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot, melyre a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek bizonyítják, hogy a fogyasztó megkísérelte a vita rendezését a vállalkozással, de az eredménytelen maradt.
Békéltető testületek elérhetőségei: https://bekeltetes.hu
8. Bírósági eljárás:
Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni: az eljáró bíróságot; a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását; az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával; azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható; a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet (kereseti kérelem). A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.
9. Online vitarendezés:
A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU
10. Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekben a hatályos jogszabályok rendelkezései az irányadók.
11. Az Általános Szerződési feltételekben használt egyéb fogalmak magyarázata:
- Felek: Eladó/Szolgáltató és Vevő/Vendég együttesen
- Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy
- Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, amelynek egyik alanya fogyasztónak minősül
- Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál
- Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejött adásvételi szerződés
- Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz
- Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.
Házirend
Kedves Vendégeink!
Szállásadóként azon igyekszünk, hogy Vendégeink jól érezzék magukat nálunk. Házirendünk célja, hogy a szükséges információk birtokában nyugodt, kellemes pihenést biztosítsunk és elkerüljük az esetleges félreértéseket. A szállás megrendelésével a Vendég igazolja, hogy elolvasta, megértette és elfogadta a házirendben foglalt szabályokat.
Bejelentkezés/Kijelentkezés: A bejelentkezés 14.00-18.00 óra között lehetséges. Kérjük, hogy ettől eltérő szándékát e-mailben vagy telefonon legyen kedves előre jelezni (+3670/146-5555).
A bejelentkezéshez személyi igazolvány vagy útlevél szükséges, ennek hiányában a hatályos jogszabályok miatt sajnos nem áll módunkban Vendéget fogadni. A szállást a szállásdíj teljes körű rendezése után lehet elfoglalni. Idegenforgalmi adó megfizetésére kötelezettek a 18 év feletti személyek, ennek mértéke 300 Ft/fő/éjszaka, melyet a bejelentkezéskor köteles a Vendég megfizetni.
Abban az esetben, ha a Vendég úgy dönt, hogy korábban elhagyja a szálláshelyet, mint a foglalásban szereplő távozás napja, úgy nem áll módunkban a pénzt visszafizetni. Ugyanez érvényes az érkező vendégek létszámával kapcsolatban is. Amennyiben kevesebb Vendég érkezik a lefoglalt létszámnál, sajnos nem áll módunkban a kötbéres időszakon belül pénzt visszaadni. A foglalás lemondása minden esetben írásban történik. Az érkezési nap előtti 7. naptól a foglalás értékének 30 %-a kötbér, vagyis 7 napon belüli lemondás esetén a foglalót nem áll módunkban visszatéríteni, függetlenül a lemondás okától.
Ahhoz, hogy a következő vendéget is tisztaság és rend fogadja, kérjük Önöket, hogy a szálláshelyet elutazás napján 10:00-ig elhagyni szíveskedjenek!
Érkezéskor és távozáskor is jelen lesz a tulajdonos vagy képviselője.
Ügyeleti szolgáltatás: A nap 24 órájában elérhetőek vagyunk az alábbi telefonszámon: +3670/146-5555. Kérjük Önöket, hogy probléma esetén azonnal értesítsenek bennünket.
Apartmanban tartózkodó személyek: Az apartmant a teljes használati időtartam alatt csak a foglalás során rögzített létszámú és személyű Vendég veheti igénybe. Eltérő eseti megállapodás hiányában további Vendégek fogadása vagy az apartmanban akár ingyenes, akár visszterhes használatba adása tilos! A kertben sátrat felállítani tilos!
Dohányzás: Csak a kijelölt helyeken szabad a dohányzás (udvar, dohányzásra kijelölt hely). Tisztelettel megkérjük dohányzó Vendégeinket, hogy a tisztaság fenntartása érdekében az udvaron, és a vendégház teljes területén a csikkeket ne szórják el, hanem azokat összegyűjtve a szemetesekbe helyezzék. Az épületben a dohányzás szigorúan tilos!
Az apartmanokban tilos a kábítószer vagy túlzott mennyiségű alkohol fogyasztása, valamint bármilyen gyúlékony anyag (mécses, illatgyertya, füstölő stb.) használata!
Tűzrakás-bográcsozás: Tüzet rakni kizárólag a kijelölt tűzrakó helyen szélcsendben, egy vödör oltóvízzel felszerelkezve lehet. A tűzrakás után kérjük Vendégeinket a szemét eltávolítására és a parázs leöntésére. A forró parazsat szigorúan tilos a műanyag kukába önteni!
Berendezési tárgyak használata: Kérjük a berendezési tárgyak rendeltetésszerű használatát! A berendezésben ért kár esetén kártérítés fizetendő.
Kérjük, ne hagyják bekapcsolva a légkondit, ha elhagyják az apartmant! Saját elektromos készülék okozta mindennemű kárért a Vendég felel, a kárt a vendég köteles megtéríteni.
Felszerelés: Konyhánk teljesen felszerelt, a napi főzésre is alkalmas. A fürdőszobában törölközőt, tusfürdőt, folyékony szappant, WC papírt biztosítunk. Általános tisztítószerek a Vendégek rendelkezésére állnak. Vasalót, cipőápoló eszközöket, esernyőt, varrókészletet igény esetén szintén biztosítunk Vendégeinknek.
Háziállatokra vonatkozó szabályok:
A házi kedvenceket sajnos nem áll módunkban fogadni.
Szemételhelyezés: A hulladékot az udvaron lévő szeméttároló edénybe, minden esetben szemetes zacskó használatával kérjük elhelyezni.
Takarítás: Egy hétnél hosszabb tartózkodás során – igény esetén - hetente egyszer takarítást végzünk az apartmanban, amely az ágynemű és törölközők cseréjét is magában foglalja. Kérésre napi takarítás is megoldott.
Parkolás: Az udvaron max. 2 autóval szabad parkolni, kizárólag a parkolásra kijelölt helyeken.
Biztonság: Értékeik megőrzése érdekében kérjük, hogy a kaput és a házat mindig zárják kedves Vendégeink. Távozáskor és éjszakára kérjük az ajtókat kulcsra zárni, az ablakokat becsukni. Kulcsok elvesztése esetén komplett zárcserére van szükség, melynek díja 10 000,- Ft / kulcs. Apartmanonként 1 db bejárati ajtó és 1 db kapukulcsot adunk.
Tűz esetén a Vendég köteles haladéktalanul hívni a +3670/146-5555-ös telefonszámot. A házakban tilos saját vasalót, vízforralót, kávéfőzőt, hősugárzót és egyéb, a megszokott utazási szükségletek közé nem tartozó elektromos készüléket üzemeltetni.
Wifi, televízió : A vendégházakban Wifi rendszer üzemel, amelynek használata ingyenes. A Vendég a Wifi csatlakozás jelszavát a bejelentkezéskor, a kulcsok átvételével egy időben kapja meg. A Wifi használata során vagy következtében a Vendég készülékében vagy annak tartalmában keletkezett közvetlen vagy közvetett károkért az üzemeltető nem vállal felelősséget. A szolgáltatást a Vendég a saját felelősségére veszi igénybe. Az apartmanban magyar és német nyelvű csatornák is a Vendégek rendelkezésére állnak.
További tudnivalók:
A szomszédok nyugalmának biztosítása miatt az udvaron 22:00-08:00 óra között tilos hangoskodni, zenélni vagy hangosan zenét hallgatni. Az apartmanban zajos bulik, partyk szervezése nem megengedett, mindenkor ügyelni kell a környező lakók nyugalmára. A házban hagyott személyes tárgyakért felelősséget nem vállalunk. A Vendég felelős a saját viselkedéséért, a házban és annak környékén. Az esetleges balesetért maga viseli a következményeket.
A szállás területén okozott kárt a károkozó vagy annak törvényes képviselője köteles megtéríteni! A házirend megsértése miatti szálláslemondás esetén a vendég a befizetett díjat nem kapja vissza, függetlenül a rövidített időszaktól!
Jó pihenést és kellemes időtöltést kívánunk!
Üzemeltető: Varju Zoltán
NTAK. REG. SZÁM: MA24099950
Igal, 2024. október
GDPR
GDPR Szabályzat
A személyes adatok kezelése az Európai Unió 2016/679 rendelete, azaz az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) rendelkezéseinek megfelel.
Jelen tájékoztató az adatkezelési nyilvántartás alapját képezi, az Igali Varázs Apartman (www.igalivarazs.hu) weboldalára vonatkozik, amelynek üzemeltetője Varju Zoltán magánszállás kiadó.
Számunkra nagyon fontos a személyes adatok védelme. Ha kérdése merül fel, vagy ha többet szeretne megtudni az adatvédelméről, kérjük, fordulj hozzánk bizalommal az igalivarazs@gmail.com e-mail-címen.
Az Igali Varázs Apartmanház a Szallas.hu és a Booking.com szállásszolgáltatók partnere. Erre való tekintettel kérjük, tájékozódon a Szallas.hu (www.szallas.hu) és a Booking.com (www.booking.com) szolgáltató adatvédelemre és sütikre vonatkozó irányelveiről is, mely esetünkben is irányadó. A technológia folyamatos fejlődése, a szolgáltatásunkban vagy a jogi környezetben bekövetkező változások és egyéb okok is szükségessé tehetik adatvédelmi értesítőnk módosítását. Ezért fenntartjuk a jogot arra, hogy bármikor módosítsuk a jelen adatvédelmi nyilatkozatot, arra kérünk, hogy rendszeresen tájékozódj az aktuális állapotról.
Fogalmak:
- "személyes adat": azonosított vagy azonosítható természetes személyre ("érintett") vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható;
- "adatkezelés": a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés;
- "az adatkezelés korlátozása": a tárolt személyes adatok megjelölése jövőbeli kezelésük korlátozása céljából;
- "profilalkotás": személyes adatok automatizált kezelésének bármely olyan formája, amelynek során a személyes adatokat valamely természetes személyhez fűződő bizonyos személyes jellemzők értékelésére, különösen a munkahelyi teljesítményhez, gazdasági helyzethez, egészségi állapothoz, személyes preferenciákhoz, érdeklődéshez, megbízhatósághoz, viselkedéshez, tartózkodási helyhez vagy mozgáshoz kapcsolódó jellemzők elemzésére vagy előrejelzésére használják;
- "nyilvántartási rendszer": a személyes adatok bármely módon - centralizált, decentralizált vagy funkcionális vagy földrajzi szempontok szerint - tagolt állománya, amely meghatározott ismérvek alapján hozzáférhető;
- "adatkezelő": az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza; ha az adatkezelés céljait és eszközeit az uniós vagy a tagállami jog határozza meg, az adatkezelőt vagy az adatkezelő kijelölésére vonatkozó különös szempontokat az uniós vagy a tagállami jog is meghatározhatja;
- "adatfeldolgozó": az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel;
- "címzett": az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, akivel vagy amellyel a személyes adatot közlik, függetlenül attól, hogy harmadik fél-e.
- "harmadik fél": az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely nem azonos az érintettel, az adatkezelővel, az adatfeldolgozóval vagy azokkal a személyekkel, akik az adatkezelő vagy adatfeldolgozó közvetlen irányítása alatt a személyes adatok kezelésére felhatalmazást kaptak;
- "az érintett hozzájárulása": az érintett akaratának önkéntes, konkrét és megfelelő tájékoztatáson alapuló és egyértelmű kinyilvánítása, amellyel az érintett nyilatkozat vagy a megerősítést félreérthetetlenül kifejező cselekedet útján jelzi, hogy beleegyezését adja az őt érintő személyes adatok kezeléséhez;
- "adatvédelmi incidens": a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi;
- "személyes adatok határokon átnyúló adatkezelése":
- személyes adatoknak az Unióban megvalósuló olyan kezelése, amelyre az egynél több tagállamban tevékenységi hellyel rendelkező adatkezelő vagy adatfeldolgozó több tagállamban található tevékenységi helyein folytatott tevékenységekkel összefüggésben kerül sor; vagy
- személyes adatoknak az Unióban megvalósuló olyan kezelése, amelyre az adatkezelő vagy az adatfeldolgozó egyetlen tevékenységi helyén folytatott tevékenységekkel összefüggésben kerül sor úgy, hogy egynél több tagállamban jelentős mértékben érint vagy valószínűsíthetően jelentős mértékben érint érintetteket;
Az adatkezelésért felelős fél, adatkezlés célja, időtartama:
Az EU általános adatvédelmi rendelete (a továbbiakban "GDPR") 4. cikkének (7) bekezdése szerint a felelős fél: Varju Zoltán, 7400 Kaposvár, Virág u. 17. 1/5., Telefon: +36 70 146 5555
- Adatvédelmi tisztviselő: nincs
- A személyes adatok tervezett kezelésének célja, valamint az adatkezelés jogalapja:
a) cél: a szerződés teljesítése, illetve az adatkezelő jogos igényének érvényesítése, amennyiben az adatkezelőnek pénzbeli követelése van az érintett felé. A név és lakcím adatra az adatkezelő által kibocsátandó bizonylat kiállítása érdekében is szükség van. A telefonszámra/e-mail azért van szükség, hogy az adatkezelő a szerződés teljesítésével kapcsolatban értesíteni tudja az érintettet.
b) jogalap:
- az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben az érintett az egyik fél, vagy az a szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges,
- az adatkezelés az adatkezelő jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges,
- az adatkezelés az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges.
- az e-mail cím, telefonszám tekintetében az érintett kijelenti, hogy hozzájárulását adja személyes adatának a fenti célból történő kezeléséhez.
Azon adatok tekintetében, amelyekhez hozzájárulását adta, az érintett jogosult arra, hogy a hozzájárulását bármikor visszavonja. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét.
- A személyes adatok címzettjei, illetve a címzettek kategóriái:
- könyvelő (az adatkezelő részére végzett folyamatos könyvviteli szolgáltatás teljesítése céljából)
- ügyvéd (abban az esetben ha az adatkezelő peres vagy peren kívüli képviseletét látja el az érintettel szemben)
- booking.com és a szallas.hu szálláshely szolgáltatók (szerződéses kapcsolat időtartama alatt)
- Az adatkezelő harmadik országba vagy nemzetközi szervezet részére nem továbbítja a személyes adatokat.
A személyes adatok tárolásának időtartama, vagy ha ez nem lehetséges, ezen időtartam meghatározásának szempontjai:
- a szerződéses jogviszony tartama alatt folyamatos,
- szerződéses kapcsolat létrejötte esetén:
- amennyiben a szerződés megszűnik a név és lakcím kivételével valamennyi adat adat a jogviszony megszűnésekor haladéktalanul,
- amennyiben a szerződés megszűnik, de az adatkezelő irányába az érintettnek tartozása van, a név és lakcím adat legutolsó fizetési kötelezettsége esedékessé válásának napjától számított 5. évben,
- amennyiben a szerződés megszűnik és az adatkezelő által bizonylat kiállítására került sor, a név és lakcím adat annak kibocsátásától számított és az adatkezelőre vonatkozó, jogszabályban meghatározott bizonylat megőrzési határidő lejártát követő napon az adatkezelő által törlésre kerül.
E két utóbbi tárolási időtartam közül a hosszabbik időtartam az irányadó.
A vendégre vonatkozó személyes adatokat illetően a következő jogokkal rendelkezel:
Általános jogok
A vendégnek joga van az adatokról információt kapni, azokat javítani, törölni, korlátozni azok kezelését, ellentmondással élni a kezelésükkel szemben, az adatokat hordozható formátumban megkapni. Ha az adatok kezelése a vendég hozzájárulásán alapul, akkor joga van a jövőre vonatkozóan visszavonni a hozzájárulását.
Jogok az adatok jogos érdek alapján történő kezelésének esetében
A GDPR 21. cikkének (1) bekezdése alapján a vendégnek jogában áll a konkrét helyzete okán bármikor ellentmondással élni a reá vonatkozó személyes adatok kezelésével szemben a GDPR 6. cikkének (1) bekezdése (közérdekű adatkezelés) vagy a 6. cikk (1) bekezdésének f) pontja (jogos érdekből történő adatkezelés) szerint; ez alkalmazandó a jelen rendelkezésen alapuló profilkészítésre is. Amennyiben a vendég ellentmondással él, a továbbiakban nem fogjuk kezelni személyes adatait, kivéve, ha arra olyan kényszerítő és jogszerű alapunk van, amely felülbírálja a vendég érdekeit, jogait és szabadságait, vagy ha az adatkezelés törvényes igényeink érvényesítését, teljesítését vagy védelmét segíti.
A direkt marketinggel kapcsolatos jogok
Ha a vendég személyes adatait direkt marketing céljából kezeljük, akkor a GDPR 21. cikkének (2) bekezdése alapján jogában áll bármikor kifogást emelni a vonatkozó személyes adatok ilyen reklámcélú kezelése ellen; ez adott esetben alkalmazandó a profilkészítésre is, amennyiben az ilyen direkt marketinghez kapcsolódik.
Amennyiben a vendég kifogást emel a direkt marketing céljából történő adatkezelés ellen, akkor a jövőben nem fogjuk személyes adatait ilyen célokból kezelni.
Jog panasz benyújtására a felügyeleti hatósághoz
A vendégnek jogában áll az is, hogy személyes adatainak általunk történő kezelésére vonatkozóan panaszt nyújtson be az illetékes adatvédelmi felügyeleti hatósághoz.
Nemzeti Adatvédelmi és Információs
Hatóság
Székhely: 1125 Budapest Szilágyi Erzsébet fasor 22/c.
Postacím: 1530 Budapest, Pf.: 5.
Email: ugyfelszolgalat@naih.hu
Telefon: +36 (1) 391-1400
Honlap: https://naih.hu
Személyes adatok gyűjtése weboldalunk látogatása közben:
Ha a weboldalt tájékozódási céllal használja a vendég, azaz ha nem iratkozik fel és más módon sem adja meg adatait, akkor csak azokat a személyes adatokat gyűjtjük, amelyeket a vendég internetböngészője továbbít a kiszolgálónknak. Ha meg szeretnéd tekinteni a weboldalunkat, akkor a weboldalunk megjelenítéséhez, valamint stabilitásának és biztonságának biztosításához szükséges adatokat gyűjtjük. Csak a foglalásokkal kapcsolatos gyanított visszaélés esetében használjuk fel ezt a hivatkozási információt a felelős személy kilétének megállapításához. Ennek jogalapját a GDPR 6. cikkének (1) bekezdése képezi:
- az IP-cím, az érdeklődés dátuma és időpontja, a greenwichi középidőtől (GMT) számított időeltolódás, a kérés tartalma (a konkrét oldal), a hozzáférés állapota/HTTP állapotkód, a továbbított adatok mennyisége ez egyes esetekben, a kérést fogadó weboldal, az internetböngésző, az operációs rendszer és annak felhasználói felülete, nyelve, továbbá a böngészőszoftver verziója.
Kapcsolattartás e-mailben vagy kapcsolattartási űrlappal:
Amikor a vendég e-mailben vagy a kapcsolattartási űrlapon keresztül hozzánk fordul, akkor tároljuk az általa megadott adatokat (e-mail-címét, esetleg nevét és telefonszámát), hogy meg tudjuk válaszolni a kérdéseit. Amennyiben kapcsolattartási űrlapunkon olyan adatok megadását kérjük, amelyekre nincs szükség kapcsolattartáshoz, ezeket mindig "nem kötelező"-ként (vagy "opcionális"-ként) jelöljük meg. Ezekről az adatokról kimutatás kifejezetten önkéntes alapon és a vendég hozzájárulásával készül - a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének a) pontja alapján. Amennyiben ez kommunikációs csatornákra vonatkozó adatokat érint (például e-mail-címé vagy telefonszám), ahhoz a vendég is hozzájárul, hogy szükség esetén kapcsolatba vele ezen a kommunikációs csatornán keresztül a kérdésének megválaszolása érdekében. A vendég bármikor visszavonhatja ezt a hozzájárulását a jövőre vonatkozóan.
Az ezzel összefüggésben felmerülő adatokat töröljük, miután tárolásukra már nincs szükség, vagy korlátozzuk a kezelésüket, ha a jogszabályok a megőrzésüket írják elő.
Adattovábbítás:
Általános szabályként a vendég adatait nem fogjuk harmadik felekhez továbbítani, kivéve, ha erre jogszabály kötelez bennünket, vagy ha az adatok továbbítására a szerződéses kötelezettségeink teljesítése érdekében van szükség, vagy ha a vendég előzetesen kifejezett hozzájárulását adta adatainak továbbításához.
Külső szolgáltatók és partnercégek, például online fizetést bonyolító beszállítók csak akkor kapják meg az adatokat, ha és amennyiben ez a vendég megrendelésének feldolgozásához szükséges. Ilyen esetekben azonban a lehető legkevesebb adatot továbbítunk. Gondoskodunk arról, hogy ha szolgáltatóink kapcsolatba kerülnek a vendég személyes adataival, akkor ez az adatvédelmi jogszabályok előírásaival összhangban történjen meg, a megrendelésnek a GDPR 28. cikke szerinti feldolgozása során. Kérjük, az adott szolgáltató adatvédelmi irányelveit is vegyétek figyelembe. Bár ésszerű mértékig mi is megvizsgáljuk, hogy a szolgáltatások teljesítik-e a jogi követelményeket, a harmadik fél által nyújtott szolgáltatások tartalmáért az adott szolgáltató a felelős.
Hangsúlyozzuk, hogy a vendég adatainak kezelésére az EU/EGT területén belül kerül sor. Előfordulhat azonban, hogy olyan szolgáltatókat veszünk igénybe, amelyek az adatokat az EU/EGT területén kívül kezelik. Ilyen esetben biztosítjuk, hogy az adatátvevő megfelelő szintű adatvédelmi intézkedéseket foganatosítson, még mielőtt továbbítanánk a vendég személyes adatait. Ez azt jelenti, hogy az adatvédelem kívánt szintjét vagy az EU általános szerződési feltételei vagy az EU-n belüli normákkal összemérhetőnek ítélt alkalmazott intézkedések alapján érjük el.
Adatbiztonság:
Kiterjedt technikai és működési biztonsági intézkedéseket foganatosítottunk annak érdekében, hogy megvédjük a vendég adatait a véletlen vagy szándékolt manipulációtól, elvesztéstől, megsemmisítéstől és attól, hogy a vendég adataihoz illetéktelenek hozzáférjenek. Biztonsági intézkedéseinket rendszeresen áttekintjük és frissítjük, hogy lépést tartsunk a technológiai fejlődéssel.
Igal, 2024. október